Cronica enviada des del Kili: Ja hem fet cim!!  a les 7:22 del matí. Baixem al camp de Barafu i ens posem a dormir que estem molt cansats.

Cronica: Ens llevem a les 23:30 i a les 0:00 esmorzem a base de te i galetes. La veritat es que aixo de sopar a les 5 i a les 12 unes galetes amb te per afrontar 10 hores d’alta muntanya no es massa aconsellable, o gens.
A les 0:30 ens posem tots a caminar, quan sortim veiem tota la fila de gent, normalment se surt a les 0:00, aixo ens va be aixi no portem massa gent darrera.

Tenim uns 1.300 metres de pujada molt dura i dreta, comencem a passar gent, no fa fred de moment, anem pujant i fem una primera parada massa tardana, ens hem endut menjar que portavem de casa per la pujada, pero no massa.
Hi ha una nit serena amb una lluna plena espectacular, alguns caminen fins i tot sense llum frontal.
No haver menjat prou comença a passar factura, parem a menjar i abrigar-nos, ja que ara fa vent. Portem menys roba de la que ens ha comentat el guia i fins i tot anem amb botes de canya normals, anem be.

Despres d’aquesta parada, estem a mes de 5.000 tenim la primera sorpresa derivada de la poca ingesta. El Marc Malgosa s’ha quedat sense forces i decideix tornar al camp, no te res que no es solucioni menjant i decansant una mica.
El Gabri li havia donat una pastilla de glucosa, que aconsellem portar-ne sempre, pero no li ha fet prou efecte. La resta segueixen pujant tot i que tots anem tocadets, el Bussi, El Xavi i el Gabri…
Arribem a Stella Point i s’ha fet de dia, hem trigat menys de 7 hores per pujar, esperavem anar mes rapid. Aqui parem a beure i menjar. Estem de sort perque fa sol i molt pocs nuvols, cosa que no ha passat cap dia.
Ens queden 45 minuts fins al cim amb unes vistes espectaculars de glaciars i el crater del Kili. Arribem tots molt cansats pero hem fet cim!!!

Hi ha molta gent, com es normal en tota la muntanya, fem cua per fer-nos la foto de grup al cim, estem molt contents tot i estar fets pols, el Xavi ens sorpren obrint una ampolla de xampany que ha traginat el Gabri. Ens estem gairebe 30 minuts gaudint del moment i fent fotos arreu.
Ara toca baixar fins al camp, anem molt be i rapid, sobretot l’Andreu baixa fantasticament tot i els problemes de genoll, menjem i descansem una mica.
Torbem al Marc que esta perfectament. Al migdia sortim cap avall per la ruta Mweka que es la de baixada de la ruta Machame que hem fet de pujada, en total baixem 2.600 metres des del cim fins al camp Mweka.
El guia ens havia dit que estariem 3.30 hores i ho fem amb 2.20, el cami torna a ser amb molta pols. Arribem al camp on ens registrem, cosa que hem fet a tots els camps i aqui veiem que tenen beguda fresca, demanem coca-cola i cervesa i fem un PereX-paga, el Pere es el tresorer.
Ens rentem i esperem el sopar, que ja torna a ser tot amb sal. L’Andreu es l’home del dia ja que ha estat el qui ha pujat millor i ha baixat molt be.

Nota: les faltes d’ortografia son degut a que el teclat de Tanzania no te accents.